MIMPI BAGINDA RASULULLAH S.A.W



                                                HIASAN

Rasulullah S.A.W. bersabda Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi yang sangat menakjubkan pada malam sebelum aku di israqkan…
1. Aku telah Melihat Umatku Didatangi malaikat maut dengan keadaan yang amat menggerungkan untuk mengambil nyawanya,maka perbuatan malaikat tersebut telah terhalang disebabkan oleh KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBU BAPANYA.
2. Aku melihat seorang umatku yang telah disediakan azab kubur yang amat menyiksakan,maka dia telah diselamatkan oleh WUDU’NYA YANG SEMPURNA
3. Aku melihat seorang daripada umatku sedang dikerumuni oleh syaitan dan iblis latnatullah,maka ia telah diselamatkan dengan BERKAT ZIKIRNYA YANG IKHLAS KERANA ALLAH S.W.T
4. Aku telah melihat bagaimana umatku diseret dengan rantai yang diperbuat daripada api neraka jahannam yang dimasukkan dari mulut dna dikeluarkan ke duburnya oleh malaikat Ahzab,tetapi SOLATNYA YANG KHUSYUK DAN TIDAK MENUNJUK-NUNJUK TELAH MELEPASKANNYA DARIPADA SEKSAAN TERSEBUT
5. Aku melihat umatku  ditimpa dahaga yang teramat,setiap kali dia mendatangi satu telaga,dia akan dihalang dari meminum air yang berada di dalam tersebut,ketika itu datanglah pahala PUASANYA YANG IKHLAS KERANA ALLAHS.W.T. member dia minum sehinnga puas
6. Aku melihat umatku cuba mendekati kumpulan para nabi yang sedang duduk berkumpulan –kumpulan,setiap kali dia dating dia akan di usir,maka menjelmalah MANDI JUNUDNYA YANG SEMPURNA memimpinnya ke kumpulan tersebut seraya duduk di sebelahku
7. Aku melihat umatku berada di dalam keadaan gelap gelita di sekelilingnya dan dia sendiri berada dalam keadaan yang membingungkan,maka datangla HAJI DAN UMRAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH S.W.T lalu mengeluarkannya daripada kegelapan kepada tempat yang terang menderang
8. Aku melihat umatku cuba berbicara/bercakap dengan golongan mukmin  tetapi mereka tidak membalas bicaranya,maka menjelmalah SIFAT SILATURRAHIM DAN TIDAK SUKA BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA UMATKU lalu menyeru mereka agar menyahut bicaraiya,lalu berbicalah merekadengannya
9. Aku melihat umatku sedang menepis-nepis percikan api ke mukanya,maka segeralah menjelma pahala SEDEKAH YANG IKHLAS KEPADA ALLAH S.W.T lalu menabir/melindungi muka dan kepalanya daripada bahaya api tersebut

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Konsep Salam

Saidina Umar Dan Isterinya

CERAI TAKLIK DAN PERLAKSANAANNYA DI MALAYSIA